הגרסה הקטנה של הארטישוק טומנת בחובה יתרונות רבים לבשלנים מכל הסוגים. בייבי ארטישוק הפך להיות אחד מהירקות הפופולאריים במטבח הישראלים ולא בכדי – הבישול שלו מהיר ופשוט והוא עשיר בערכים תזונתיים רבים. על יתרונותיו, ערכיו ומתכוניו של בייבי הארטישוק בכתבה זו.

כיצד מבשלים בייבי ארטישוק 

בישול של בייבי ארטישוק הוא בישול מהיר בהרבה מבישול ארטישוק רגיל. בסופו של דבר בייבי ארטישוק הוא פשוט ארטישוק שעוד לא התפתח להיות גדול, סיבי וקוצני, והוא מתאים לכמה סוגי בישול – אידוי, טיגון וצליה, ומומלץ לעשות שימוש במתכונים טובים שהופכים את הארוחה למעדן.

מהם יתרונותיו של בייבי ארטישוק לעומת ארטישוק רגיל? 

כאמור, בייבי ארטישוק הוא ארטישוק שעוד לא התפתח, הוא נקטף מוקדם ולא מכיל סיבים קשים, לכן גם אפשר לאכול אותו כמעט בשלמותו, לעומת הארטישוק הרגיל ממנו ניתן לאכול חלקים מסוימים אבל בוודאי לא את העלים הקשים. הגרסה הקטנה של הארטישוק מכילה לא מעט ערכים תזונתיים, בין היתר הוא עשיר בסידן, באשלגן ובברזל, יש בו כמות גבוהה מאוד של אנטי אוקסידנטים ובמחקר גדול שנערך עליו בארה"ב נקבע שהוא מקום שביעי בין כלל הפירות והירקות מבחינת ערכים תזונתיים, כשהוא עוקף ומשאיר הרחק מאחור אפילו תרד וברוקולי.

מתי בייבי ארטישוק ישמש אותנו במטבח?

בייבי ארטישוק נוח מאוד לבישול ומתאים למגוון רחב של מתכונים שיכולים להכיל בתוכם בשר, גבינות וירקות. בשל כך הוא מתאים למגוון מטבחים, ובמיוחד למטבחים ים תיכוניים המערבים בתוכם טיבול עם שמן זית ולימון שמחמיאים לארטישוק. נעשה בו שימוש נרחב בסלטים, בממולאים, בממרחים שונים בארוחות בוקר, בארוחות על האש, בארוחות חלביות ועוד.

אילו מתכונים מנצחים יש עם בייבי ארטישוק? 

יש מספר מנות שאם מכינים אותן עם בייבי ארטישוק טרי ואיכותי הן הופכות למעדן אמיתי:

סלט בייבי ארטישוק חם עם עגבניות ושום: לרכיבים יש צורך ב-450 גרם בייבי ארטישוק, שתי כפות שמן זית, שלוש שיני שום, לימון טרי אחד ושתי עגבניות קצוצות דק, מלחץ פלפל, רבע כוס יין לבן, רבע כוס ציר ירקות ושתי כפות בזיליקום טרי.

מתחילים עם הכנת הארטישוק – יש למלא קערה במים, להוסיף לה מיץ לימון מלימון שלם יחד עם הקליפה. לאחר מכן יש לקטום את הקצה העליון של בייבי הארטישוקים, להסיר את החלקים החיצוניים שלו ולפרוס כל יחידה לפרוסות בעובי חצי סנטימטר ויש לשמור את החלקים החתוכים בתוך מי הלימון לכל אורך ההכנה.

לאחר מכן מייבשים את העלים, מחממים מחבת על להבה לא חזקה מידי ומוסיפים שמן זית. מבשלים כמה דקות עד השחמה, הופכים ומוסיפים שום ואת העגבניות, לאחר מכן מטבלים במלח ופלפל. לאחר ערבוב טוב מוסיפים את ציר הירקות וקצת ממיץ הלימון, כמעט מביאים לרתיחה, מוודאים שהארטישוק רך וקדימה לאכול.

עוד מתכון מעולה עם בייבי ארטישוק הוא דווקא על האש: קוטמים כמו במתכון הקודם את הארטישוקים, משמרים במי הלימון, מבשלים במי מלח כמה דקות, טובלים במרינדה ואז שמים את הארטישוקים על המנגל עד השחמה.

ומה עם מתכון לתנור? לוקחים ארבעה בייבי ארטישוק, שש שיני שום, שמן זית ומלח גס, חוצים ומנקים אותם ומניחים על תבנית מרופדת בנייר אפיה. מסדרים את שיני השום בין הארטישוקים, מזלפים עליהם שמן זית ובוזקים את המלח. כאשר מוציאים את הארטישוקים מהתנור אחרי ההשחמה כדאי לבחון עם מזלג האם הם רכים, וגם כדאי לפזר עליהם גבינת פרמז'ן לפני ההגשה.

Call Now Buttonחייגו אלינו לקבלת פרטים נוספים דילוג לתוכן